Bibelskolen i Grimstad

Logo for Bibelskolen i Grimstad uten bakgrunn
Close this search box.

Nepal

Ønsker du å få bidra inn i lokalsamfunn og oppleve kristent fellesskap på tvers av landegrenser? Da er Nepal praksislandet for deg! Her får du delta i lokalt menighetsliv, jobbe med et søppelprosjekt og besøke lokale skoler. Du får mulighet å skape gode vennskap og være med å bety en forskjell for andre.

Fellesskap på tvers av kulturer

Store deler av Nepal ligger i Himalaya og her finnes gode muligheter for trekking i de mektige fjellene. Du vil oppleve Nepaleserne som gjestfrie og lette å komme i kontakt med.  Nepal er et land med en stor hinduisk majoritet, men samtidig er det stor vekst i kirkene. Du vil oppleve menighetslivet i disse kirkene.

Praksisen skjer i et samarbeid med organisasjonen HimalPartner, som har dette området i verden som sitt hovedfokus.

Hoveddelen av praksisen vil være i hovedstaden Katmandu, som ligger på 1300 meters høyde. Her får dere delta i lokalt menighetsliv og du få bidra med dine gaver. Du vil også få delta i et søppelprosjekt som jobber med å skape bevissthet rundt utfordringene med søppel, og motiverer til forandring. Du vil jobbe med flere skoler som dette prosjektet samarbeider med. En mulighet i løpet av praksisen kan være å jobbe med mennesker i ulik alder med fysiske funksjonsnedsettelser.