Personvernerklæring for Bibelskolen i Grimstad

Denne personvernerklæringen gjelder for Bibelskolen i Grimstad (heretter referert til som «vi» eller «oss»).

I denne personverkerklæringen forklarer vi hvordan vi håndterer dine personopplysninger i forbindelse med at du besøker våre nettsider, bruker våre apper eller søker på skoleplass hos oss. Du har tilgang til å se opplysningene som er lagret om deg.

Hvilke opplysninger lagres og hva informasjonen brukes til.

Når du besøker siden vår

Markedsføring

Du kan få reklame basert på ditt besøk på nettsiden vår. Et eksempel på dette er at du får se en reklame fra Bibelskolen i Grimstad på Facebook.

Når du kommuniserer med oss
For å begrense risiko for at personinformasjon kommer på avveies, sendes ikke personlig informasjon på e-post, sms, chat eller sosiale medier. Vi hjelper deg gjerne med å besvare dine spørsmål. Hvis samtalen er av personlig  karakter, ta kontakt for avtale.

Når du søker

Når du fyller ut søknadsskjemaet som ligger på bibelskolen.no, så mottar vi de opplysningene som er oppgitt i skjemaet, sammen med annen informasjon du sender inn.

Denne informasjonen benyttes til:

• Behandling av søknader og opptak av studenter, og for administrativ behandling av studenter i løpet av skoleåret.
  • Til statistikkformål

Det rettslige grunnlaget for at vi ønsker denne informasjonen fra deg er for å kunne gjennomføre behandlingen av din skolesøknad og for å ta deg opp som elev.

Som student på BiG

Her er en oversikt over informasjon som kan bli lagret i løpet av tiden du er student:

• Navn, alder og fødsels- og personnummer
  • Telefonnummer og e-postadresse
  • Navn, adresse og e-postadresse til foreldre/foresatte
  • Fravær og anmerkninger
  • Dokumentasjon på fravær
  • Informasjon om allergier
  • Logg fra elevenes bruk av skolens nettverk
  • Bilder, videoer eller lydfiler av studenter

Denne informasjonen blir slettet ved fullført bibelskoleår, bortsett fra fraværsdokumentasjon og økonomiske transaksjoner som må lagres etter bestemmelser i regnskapsloven.

Det rettslige grunnlaget for å følge gjeldende lover og regler.

Som offentlig skole er vi forpliktet til å oppbevare opplysninger om elever som det senere kan være nødvendig å ha tilgang til. Dette gjelder opplysninger om at en person har vært elev ved skolen, fravær, underveisvurderinger og sluttvurderinger, karakterer og saker om rettigheter og plikter til innhold og organisering av opplæringen.

Etter du har vært elev hos oss

Når du avslutter som student på BiG lagrer vi ditt navn, adresse, telefonnummer, fødselsdato og din e-postadresse i en egen database.
Denne informasjonen benyttes til følgende:

• Vi sender deg invitasjon til jubileumsfest
  • Vi sender deg nyhetsbrev, og annen informasjon om Bibelskolen

Det rettslige grunnlaget for å ta vare på denne informasjonen er berettiget interesse. Vi ønsker å kommunisere med deg i tiden etter du har vært student hos oss.

Lagring av personopplysninger

Fraværsdokumentasjonen blir lagret i 10 år. Se Forskrift til Voksenopplæringsloven for kap 4 skoler §17. Økonomiske transaksjoner lagres etter bokføringslovens regler.

Klasselister med navn, fødselsdato, telefonnummer, adresse og e-postadresse blir arkivert etter endt skoleår. Formålet med dette er at vi skal kunne lage invitasjonslister til jubilantselever. Vi vil også spørre om din tillatelse til å sende deg nyhetsbrev og annen informasjon fra skolen. Opplysninger utover dette blir slettet etter endt skoleår eller når vi ikke lenger har bruk for informasjonen.

Deling av personopplysninger

Vi deler dine personopplysninger i følgende tilfeller:

Digital læringsplattform

Vi benytter Teams som vår digitale læringsplattform. Her lagres dine persondata som navn, adresse, telefon, fødselsdato, e-post osv.

Wisweb

Når du sender inn en søknad til oss vil søknadsinformasjonen din bli lagret, før det sendes i en e-post til oss via wisweb. Søknadene i wisweb kan eksporteres ut i et eget Excel-dokument.

Sosiale medier

Skolen deler bilder og filmer på sosiale medier dersom du ikke har reserver deg mot dette.

Dine rettigheter

Vi holder dine personlige opplysninger hemmelige og garanterer for at du har muligheten til å benytte deg av dine rettigheter. Send oss en mail post@bibelskolen.no og oppgi hvilken rettighet du ønsker å benytte deg av. Dine rettigheter er følgende:

Tilgang til personopplysningene dine (registeruttak)

Dette kravet må fremstilles skriftlig og må signeres av deg personlig.

Endring av dine personopplysninger

Dersom noen av våre lagrede opplysninger om deg er feil, så må du kontakte oss, slik at vi kan korrigere dette.

Sletting av dine persondata

Du kan kreve at vi sletter dine persondata. Det kan imidlertid være enkelte personopplysninger vi er lovpålagt å lagre. Du vil bli informert om dersom du fremsetter krav om sletting.

Begrense hvordan vi bruker data

Har du spørsmål kan du kontakte oss på følgende måter:

Østerhusmonen 81
4879 GRIMSTAD