Japan

Har du lyst til å oppleve en veldig annerledes kultur, og samtidig jobbe med sosialt arbeid og menighetsarbeid? Da er Japan landet for deg! Du får mulighet til å oppleve Japans tradisjonelle kultur sammen med landets moderne og høyteknologiske uttrykk. Samtidig får du jobbe i lokale menigheter der du blir kjent med japanske kristne.

Japan- et særegent land

Japan har en av de mest særegne kulturene i verden, og kulturelt vil du få oppleve noe som du ikke finner noe annet sted: Moderne teknologi, manga-serier og dyrekafeer, blandet templer, sumobryting og ninjaer. Dessuten finner du mye fantastisk natur og høye fjell, som for eksempel Fuji. Matretten Sushi smaker best i dens opprinnelsesland Japan, i tillegg tilbyr landet på mange andre spennende kulinariske opplevelser for ganen. De raske og punktlige togene gjør også at det går raskt å reise innad i landet. I tillegg er kriminaliteten veldig lav i Japan.

I Japan har du praksis i arbeidet til NLM (Norsk Luthersk Misjonssamband). Under 1 % av befolkningen er kristne, og du vil lære mer om hvordan det er å være kristen minoritet i Japan.

Dine oppgaver vil være knyttet til lokale menigheter der du kan få jobbe med ungdomsarbeid, søndagsskole, musikkarbeid og gudstjenester. Du vil også få jobbe i barnehage og være med å arrangere språkkafe der japanere kan få øvd på engelsk. I mange av oppgavene vil miljøarbeid stå sentralt: å møte, se og vise omsorg for mennesker.

Du vil få språkkurs i japansk.