Ecuador

Har du lyst å både oppleve livet i fjellene og ved kysten? Har du lyst å jobbe med barn og får dele troen på Jesus med dem? Da er Ecuador landet å reise til for deg! Her vil du både ha praksis i Cuenca som ligger ved Andesfjellene, og ved kysten der det finnes gode muligheter for bad og sol. I løpet av oppholdet vil du få jobbe både på skoler og med kristent barnearbeid.

Fjell og kyst

Man kan si at Ecuador er Sør-Afrika i miniatyr. Her finnes Amazonas-regnskogen, Andesfjellene og flotte strender for sol, bad og surfing. Kulturen mellom de ulike delene av landet skiller seg også. Uansett om du kan mye, noe eller ingen spansk fra før så vil dette være en god mulighet for å lære språket mye bedre.

Du begynner oppholdet med base i byen Cuenca, som ligger  ca 2500 meters høyde i Andesfjellene. Her vil du bli bedre kjent med landet og kulturen og ikke minst ha språkkurs i spansk. Her finnes også gode muligheter for vakre fjellturer og i tillegg er det varme kilder å bade i.

Etter tiden i fjellene drar du ned til kysten og  oppleve livet og kulturen der. Her er bading, soling og surfing tre stikkord. Hoveddelen av praksisen vil være i området rundt byen Curia. I nærheten ligger også den mer kjente backpacker-byen Montañita som har mange surfere som kommer på besøk.

Praksisen i Ecuador vil fremfor alt fokusere på arbeid med barn, arbeid på lokale skoler, engelskundervisning og ulike typer menighetsarbeid.

Ved kysten vil du bla. jobbe i organisasjonen Pate Ministries. De jobber med disippelgjøring og driver kristent barnearbeid i ulike landsbyer med aktiviteter og leker, musikk, og ulike typer av formidling av kristen tro til barn.

I løpet av oppholdet vil du også får mulighet å hjelpe til med å arrangere ferieskole for barn og ungdom og Soul Children-leir.

Tiden i Ecuador var veldig innholdsrike og trosstyrkende. Jeg sitter igjen med et utvidet perspektiv og en mer ydmyk tilnærming til både tro, mennesker, politikk, økonomi og kultur.