Bibelskolen i Grimstad

Close this search box.

Veritas

Våre linjer / Veritas

Veritaslinjen er en egen linje for trosforsvar der vi dykker dypt inn i de store spørsmålene. Her blir du utrustet til en tro som tåler utfordrende og vanskelige spørsmål.

Året på Veritas

Veritas betyr sannhet, og sammen utforsker vi hva som er sant. Gjennom spennende undervisning om relevante temaer og andre utfordringer som blant annet Grill en kristen, får du utvikle din egen evne til å forsvare og forklare den kristne troen. Du blir del av en klasse der vi har fokus på læring, fellesskap og disippelgjøring.

Spennende emner:

• Guds eksistens – finnes det gode grunner til å tro på Gud?
  • Det ondes problem – hvordan kan Gud være god med så mye ondt i verden?
  • Jesu oppstandelse – er det gode grunner til å tro at Jesus har stått opp fra de døde?
  • Bibelens troverdighet – kan man stole på det som står i Bibelen?

På høsten er vi med og arrangerer Veritaskonferansen, Nordens største trosforsvarskonferanse. Anerkjente navn som John Lennox, Alister McGrath og John Dickson har vært hovedtalere tidligere. Se foredrag fra tidligere konferanser her.

I tillegg reiser vi flere ganger i løpet av året, og høydepunktet er linjeturen New York og Washington DC.

Turer

Sør Afrika

Hver høst flytter vi fellesfagundervisningen for linjene Musikk, Vekst, Idrett, Friluft og Veritas til Sør Afrika i to uker.

USA

New York og Washington DC er destinasjonene, og vi opplever storbyliv, musikkliv, gospelkirker og megachurch. I tillegg til de obligatoriske turistattraksjonene.
Ikon for sitat

Året på Veritaslinjen utrustet meg til å forsvare troen min, og gav meg svar på flere vanskelige spørsmål jeg hadde om kristen tro

– Student

Linjeleder